Alla inlägg under februari 2009

Av Madeleine - 20 februari 2009 21:38


Idag åker min "bonusson" Stephan och hans flickvän Nicki till Thailand på långsemester...

De ska under drygt två månader luffa runt tillsammans med ytterligare ett par...


ÄR MAN AVUNDSJUK ELLER...? ;-) suck!



Vill man kan man följa deras resa på: neks.blogg.se


Ha en riktigt rolig och skön resa Stephan & Nicki...! :-)

Av Madeleine - 16 februari 2009 20:15


15 grader har jag i huset när jag vaknar på morgonen! Brrrr!

Då behöver man elda mycket...


Och det håller gubben sysselsatt....!  ;-)


Men visst är det mysigt när det väl sprakar i braskaminen...


Men man kunde ha det värre...som våra grannar... kossorna i hagen!

De har varit ute hela vintern i ur och skur...!

Visserligen har de tjock päls... men jag tycker ändå lite synd om dem nu...

Om vi blir glada när våren kommer är det nog inget mot vad de blir... :-)

Av Madeleine - 12 februari 2009 12:38


Detta skjutmått hittade gubben djupt nere i leran när han grävde...

Efter en skrubbning med vatten och rotborste tittade mått-graveringarna fram.

De ser ut att vara "inbrända" och är förmodligen tum-mått...

Skjutmåttet är troligtvis gammalt eftersom till och med spikarna är av trä...!

Man undrar vem som tillverkat det och när...!

Gissningsvis använde man det när man tillverkade timmerstockar till husbyggen o dyligt...


Är det någon som vet...? Lämna gärna en kommentar då...!!!



Nu hänger det så vackert på väggen... :-)

Av Madeleine - 9 februari 2009 19:16


Så skönt...äntligen blå himmel och solsken...! :-)


Riktig vinter har vi fått i Gisslarbo...

Det är så härligt med snön som hänger på träden...


Den här var det nog ett tag sen nån satt på...


Gubben och jag blev så energiska av allt solsken så till och med barnasinnet tittade fram minsann...

Vi gjorde "skugg-gubbar"...hi hi...

 

Ser ni vad det är...?

Berätta då för oss, för vi har ingen aning...! ;-)

Av Madeleine - 5 februari 2009 17:30


Melinda och Charlie tittade in en sväng idag...

Gud vad han växer Charlie...han äter och äter...

Under tiden de var här hann han med både gröt, banan och välling... ;-)

Precis som det ska va...! :-)


Hur var det nu man gjorde...?


Det går lite bättre när mamma hjälper till...

För nu börjar jag bli trött också, det syns på mina ögon... :-)

Kolla små fossingarna, rakt upp i luften...

Visst är de söta...?

Av Madeleine - 5 februari 2009 09:24


Idag fyller du år och jag har minsann inte glömt det...! ;-)

STOR GRATTIS-KRAM TILL DIG!

Hoppas du får en riktigt bra dag...!


Kommer du ihåg det glada 80-talet...?

Här kommer några bilder som kanske kan friska upp minnet... Hi hi!


Söta Anna...!


Anna laddar upp med "Munkedals-väninna"... :-)

På den tiden rökte man inne och "standard-drickat" var Martini med fruktsoda...


Avslutar med en bild på dig och mig...visst var vi tjusiga på den tiden? ;-)

 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards